fbpx

Salgsbetingelser – som gjelder for handel med JMP INVEST AS

 

Her finner du de betingelser som gjelder for handel med JMP INVEST AS via spa-huset.no

  1. Firma

Organisasjonsnavn: JMP INVEST AS
Organisasjonsnummer: 919 856 025
Telefon nummer: +47 64 97 73 30
Epost adresse: post@spa-huset.no
Juridisk adresse: Nygårdsveien 28,1400 Ski

  1. Bestilling

Du kan sende inn din bestilling av varer via www.spa-huset.no og ved å velge den/de varer som du ønsker å kjøpe. Deretter går du til betalingsmodulen for å betale. Alle priser er i norske kroner (NOK) og inklusiv 25 % mva.

Via Klarna kan du enkelt velge å betale omgående, med faktura, delbetale eller om du vil utsette betalingen. JMP INVEST AS sender varen ( e ) hjem til deg.

Når du legger inn en bestilling, tilbyr vi at du kjøper de valgte produktene i overensstemmelse med disse betingelsene.

Når JMP INVEST AS aksepterer bestillingen din, vil du motta en ordrebekreftelse som sendes til den e-postadressen som du oppga på bestillingsskjemaet.

Selv om JMP INVEST AS bestreber seg på å levere alle produkter som er oppgitt i ordrebekreftelsen, kan det oppstå situasjoner hvor JMP INVEST AS ikke kan levere produktene, f.eks. (i) fordi produktene ikke lenger er i produksjon eller (ii) fordi det har vært feil i prisangivelsen på nettstedet. I slike tilfelle vil JMP INVEST AS kontakte deg og foreslå ev. å levere et annet produkt. Hvis du ikke er interessert, vil JMP INVEST AS annullere bestillingen av de produkter som ikke kan leveres og trekker fra kjøpesummen for disse produktene. Utover dette kan du ikke gjøre noen krav gjeldende overfor JMP INVEST AS.

  1. Priser

Prisene på produktene fremgår av nettstedet utenfor det enkelte produktet, og på ordrebekreftelsen og etterfølgende tilsendt faktura. ( Klarna ) Alle priser er i norske kroner (NOK), inkludert mva.

  1. Betaling

JMP INVEST AS er opptatt av en 100% trygg og sikker handelsopplevelse. Alle kjøp som gjøres via JMP INVEST AS vil trygt behandles med/via betalingstjenesten – Klarna. Betalinger kan også foretas med andre betalingsmåter tilgjengelig i nettbutikken som VIPPS, Swebank sin mastercard/visa løsning eller Collector for delbetaling eller delfakturering. JMP INVEST AS har også et samarbeid med Express Bank hvor kundene kan søke om finansiering.

Betalingen skjer ved bestilling i nettbutikken. Ved spabad hvor det innbetales depositum vil dette bli belastet ved bestillingen, og man kan også velge å betale spabadet i sin helhet ved bestillingstidspunktet. Dersom det bare er betalt depositum vil det komme faktura ved levering for resterende beløp.

  1. Levering

Det leveres kun til adresser i Norge for bestillinger i nettbutikken.

I henhold til betingelsene i punktet Priser, vil JMP INVEST AS levere de produktene som er bestilt og oppgitt på ordrebekreftelsen.

Den normale leveringstiden beregnes til 1-3 hverdager fra du mottar ordrebekreftelsen. Er varen forsinket eller i restordre, vil du få beskjed om forventet leveringstid via e-post. Levering skjer kun på hverdager. Transportøren vil kontakte kunden før levering. Hvis ingen er på adressen når varen leveres, vil varen tas med igjen og en melding fra transportøren legges i postkassen. Du må ta kontakt med transportøren for å avtale nytt leveringstidspunkt. Om sendingen sendes med posten vil du motta bekreftelse og sporingsnummer når din ordre sendes slik at du kan følge forsendelsen.

Hvis det oppgis på ordren at varen kan stilles ved døren, overgår ansvaret for varen til kunden i det øyeblikket transportøren stiller varen ved den av kunden oppgitte leveringsadresse.

  1. Fraktpriser

Vi har gode fraktbetingelser. Nøyaktig fraktpris vil du få oppgitt før du betaler.

  1. Angrefrist

Du har 14 dagers angrefrist/returrett fra produktet er levert. Hvis du vil benytte retten til å returnere et produkt, er det en god idé at du kontakter JMP INVEST AS via kontaktskjema på www.spa-huset.no Deretter må du for egen regning sende produktet tilbake til følgende adresse: JMP INVEST AS, Nygårdsveien 28, 1423 SKI. Når du sender et produkt i retur, må det være i samme stand som da du mottok det, og det må altså være i original og uåpnet emballasje. Du får pengene tilbake så snart vi har mottatt produktet i retur og sett at det er som nytt. Pengene vil etterfølgende refunderes via Klarna.

  1. Feillevering og defekte varer

Sjekk leveringen med det samme du har mottatt den. Hvis du mot forventning skulle motta feil eller defekt produkt, må du raskest mulig orientere oss per e-post: post@spa-huset.no, merk hva feilen eller defekten består av. Sørg for at ordrenummeret vises tydelig i e-posten.

  1. Ikke hentede varer

Om du ikke henter din forsendelse vil du bli fakturert 500,- som dekker returporto + administrative kostnader. Deretter returneres varen til JMP INVEST AS.

  1. Reklamasjon

JMP INVEST AS følger norsk lov for reklamasjon. Feil på vare skal reklameres via reklamasjonsskjema så snart feilen er oppstått via nettsiden. JMP INVEST AS står for frakten inn og ut, men hvis du hever kjøpet må du stå for returen. Kvittering skal medfølge for å styrke garantien. Observere at garantien kun dekker funksjonsfeil på produktet.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

  1. Forbehold

Vi tar forbehold om utsolgte produkter, pris- og korrekturfeil, samt manglende leveranse fra våre leverandører.

  1. Forbrukssikkerhet

Som kunde hos spa-huset.no – JMP INVEST AS – har du alltid de rettigheter som fremgår av Forbrukerrådet. Du kan lese mer om Forbrukerrådets veiledning her. http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

  1. Kjøpsvilkår Spabad/Swimspa

Depositum og levering
Når du bestiller et spabad faktureres 30% depositum med betalingsfrist 14 dager.
Når depositum er registrert innbetalt starter leveringstiden du har fått oppgitt ved kjøp.
Normalt 8-12 uker, med forbehold om lenger levering grunnet Covid-19.
Leveringstid Swimspa normalt 12-16 uker, med forbehold om lenger levering grunnet Covid-19.

Kansellering/avbestilling
Vi tilbyr åpent kjøp frem til depositum er betalt.
Om du ønsker å avbestille innen 4 uker etter kjøp betales 10% av depositumet tilbake.
Ved avbestilling etter 4 uker beholdes depositumet i sin helhet.
Ved kansellering av bestilt Swimspa beholdes depositumet i sin helhet.

Øvrige vilkår henvises til norsk kjøpslov

  1. Konfliktløsning

Dersom konflikt oppstår
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på  telefon 23  400  600.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

Meny